Cum să joci corect „Împroașcă zombiul cu cafea”

Sheryl Sandberg woman entrepreneur Yes Cristina Militaru
sursa: shethepeople.tv

Cunosc destui români care susțin că nu vor să lucreze pentru alții, ci vor sa fie propriul lor șef, așa că mulți aleg să fie antreprenori. Într-adevăr, muncește pentru el, dar muncește din greu pentru că are o responsabilitate mult mai mare pe umeri. Poate să ajungă și la nivelul în care nu mai muncește, ci doar se plimbă și îi intră banii în cont, însă asta după ce o perioadă s-a ocupat cu determinare doar de afacerea lui.

Da, după ce și-a sistematizat foarte bine businessul, poate să-l francizeze și să câștige bani din asta. Tot ce trebuie să mai facă după aceea este să se asigure că cei care au preluat ideea o execută așa cum trebuie și respectă indicațiile, ajutându-i în același timp pe cei care nu au înțeles tot. Succesul lor devine și succesul lui.

Gândește-te la cel mai apropiat KFC de lângă tine. Este un restaurant francizat, contra unei sume de bani și un contract riguros, și-l recunoști oriunde ar fi pentru că a copiat în tocmai modul în care este aranjat, iar aripioarele au același gust. Doar nu credeai că Sanders, acel moșuleț simpatic, care a început prin a vinde pui prăjit în cartierul lui, se ocupa în 1964 de programul de muncă al Maricelei, care lucra în unul din cele 600 de restaurante KFC și îi întreba pe clienți dacă vor acel delicious sos de usturoi.

Am și eu propria idee de afacere, însă îmi place foarte mult și nu vreau să risc să o pierd din lipsă de experiență. Din acest motiv aleg o idee deja existență a unor studenți germani, și anume franciza Coffee-Bike.

Yes Cristina Militaru Coffee-Bike
De ce?

– Afacerea are deja succes și este folosită ca franciză de 199 de ori deja, așa că eu îmi pot exersa abilitățile de antreprenor, pregătindu-mă pentru visul meu.

– Majoritatea oamenilor beau cafea din necesitate, pentru gust sau de moft, iar acest lucru nu se va schimba, așa că voi găsi clienți la fiecare colț de stradă în care voi plasa bicicleta.

– Nu îmi place să stau locului și nici nu vreau să pierd anumite evenimente importante pe motiv că sunt la muncă sau am altă treabă. Mă pot plimba cu ea oriunde, făcând bani în același timp. Pot lucra din centru, din parc sau în timp ce ascult muzică la un concert. 

– Prețul de lansare este în jur de 21 000€, un preț mic comparativ cu 200 000€ al altor francize.

–  Este cea mai potrivită pentru mine din lista cu francize din România.

Totul ca un joc

As încerca pe cât posibil să nu mă stresez și să iau totul ca pe un joc. Mi-aș imagina harta Bucureștiului ca un teren de luptă contra zombilor, iar fiecare eveniment important ca pe un punct strategic de pe hartă.

Zombi coffee Yes Cristina Militaru francize
sursa: pinterest

În primele ore ale jocului aș plasa o singură bicicletă cu doi angajați într-un loc important, ca de exemplu în fața Mall-ului Promenada. Am ales acea intrare pentru că face legătura între Metrou și Sky Tower, cei mai mulți zombi însetați de cafea trecând prin fața bicicletei. Când zombii sunt destul de aproape, angajații aruncă cu cafea în ei și se transformă automat în oameni fericiți și zâmbitori. Punguța mea începe să atârne sub greutatea galbenilor, cei mai mulți adunându-se atunci când sunt nimerite grupuri întregi de zombi.

Din profit strâng câte 70% pentru o nouă bicicletă, adică o nouă franciză, pe care o amplasez în alt punct strategic sau la un eveniment important, iar 10% din profit o să fie investit în upgradarea angajaților, căci fără dezvoltarea lor continuă eu nu pot trece la un alt nivel superior. Prin upgradare ei învață să arunce mai repede și să țintească mai bine.

 

Pentru fiecare nouă bicicletă am angajat doi oameni noi și tot așa… până când pe ecran a apărut un mesaj ” Ai ajuns la nivelul 7, ai realizat o masterfranciză și ai destulă experiență.
Te poți ocupa și de un start-up.”

Yes Cristina Militaru francize coffee bike zombi joc
Aici începe partea a-II-a a jocului, iar pe hartă apare un număr de x biciclete și afacerea mea. Acum, pentru a avansa se schimbă regulile jocului și trebuie să…

Îmi pare rău că nu pot termina acest articol pentru proba numărul 5 a competiției Spring SuperBlog 2017, dar sunt prea prinsă în joc și nu vreau deloc să pun pauză.
Sper că nu te superi. Te anunț când apare și varianta multiplayer ca să ne jucăm împreună.

Până atunci. bem o cafea?

 

 

Lasă un răspuns

